Čokoládu miluje spousta lidí. Existuje v mnoha podobách, mléčná, hořká, tmavá, bílá s různými příchutěmi, oříšky, mandlemi, malinami a dalším ovocem. Používá se do mnoha dezertů, moučníků, můžete jí přidat k dortům a podobně. Má v kuchyni opravdu velké množství využití. Konzumujete-li vysoce kvalitní čokoládu, pak podle nových studií můžete zůstat štíhlí!

Nové studie ze San Diega

Vědci ze San Diega přinesli novou studii, že tmavá čokoláda, která je vysokoprocentní může mít vliv na nižší index tělesné hmotnosti. Dále může snižovat riziko cukrovky, srdečních problémů nebo mrtvice. Je nutno však konzumovat čokoládu minimálně zpracovanou, v čisté formě a bez přísad (umělá barviva, kukuřičný sirup a podobně). Konzumujte čokoládu s minimálním obsahem kakaa 70%.

Obsahuje plno živin

Kvalitní tmavá čokoláda má spoustu živin, sto gramů s obsahem kakaa 70 – 85% obsahuje vlákninu, RDA pro železo, hořčík, měď nebo mangan. Má také dostatek selenu, zinku, fosforu nebo draslíku.

Obsahuje antioxidanty

Tmavá čokoláda obsahuje často vyšší koncentraci antioxidantů než černý čaj, červené víno nebo jablka. Jde o antioxidant z přírodních zdrojů, což pomáhá působit proti poškození buněk, mírní známky stárnutí, riziko vývoje některých chronických nemocí a mnoho dalšího.

Zvyšuje inteligenci

Tmavá čokoláda údajně pomáhá chránit buňky v mozku před poškozeným způsobeným mrtvicí.

Pomáhá v úbytku hmotnosti

V tmavé čokoládě najdete flavonoidy, které napomáhají snižovat rezistenci na inzulín a brání výkyvům hladiny krevního cukru. To samozřejmě má vliv na přejídání, které tak nehrozí. Snižuje trávení a absorpci sacharidů, naopak zvyšuje pocit sytosti.